oktatás

Oktatás

A magyar oktatási rendszer legnagyobb problémája – sok szakértő egybehangzó véleménye alapján – az esélyegyenlőtlenség kirívóan magas-, a méltányosság alacsony szintje, az, hogy a rendszer számos pontján nem tud kellően befogadóvá válni. Az oktatáspolitika időnként felismerve a feladat súlyát tartalmatlan deklarációkat tesz közzé a megoldásokkal kapcsolatban, vagy súlytalan, elenyésző hatású intézkedésekkel kelti annak a látszatát,

Kérdések az illetékes miniszterekhez

Esszé-jellegű kérdések (levélben érdemes feltenni) EMMI: Támogatja-e Magyarország az anyasági szabadság uniós direktíváját, tekintettel arra, hogy a Bizottság mindössze 6 hónapig tartja napirenden a kérdést, és amennyiben nem születik megegyezés a tagállamok között, az európai szülők nem részesülhetnek abban a juttatásban, melyhez hasonló Magyarországon csecsemőgondozási díjként amúgy létezik? EMMI: Mely intézkedésekkel kívánja támogatni a kormány

A képzett nők veszélyesek – az oktatás átalakítására irányuló kormányzati intézkedések a nőket fokozottan sújtják

Az elmúlt években többször került sor az állami finanszírozású felsőoktatási keretszámok csökkentésére, az érintett korcsoport létszámának csökkenésén túl elsősorban ennek tudható be a felsőoktatásban résztvevők számának 14%-os csökkenése. A keretszám-csökkentések elsődlegesen azokon a területeken hajtották végre, amelyeken főként lányok tanulnak: a társadalomtudományi karokon, a közgazdasági, jogi és kommunikációs szakokon. Tekintve, hogy a nők jelenleg kisebb

A gyerekétkeztetés hiányai a 2016-os költségvetés tükrében

A 2016-s költségvetés tervezete alapján több mint 10 milliárd forinttal emelkednek a gyerekétkeztetés költségei. Jövőre összesen 71,74 milliárd forintot költ a kormány erre a feladatra, amelynek része (a pontosan nem ismert) nyári étkeztetés is. Az egyértelműnek tűnik, hogy az emelés mértéke közel sem elegendő ahhoz, hogy biztosítsa az ingyenes bölcsődei és óvodai étkeztetés kiterjesztésének és

A KLIK gazdálkodása és az oktatáshoz való méltányos hozzáférés garanciáinak hiánya

A KLIK költségvetésének funkcionális elemzéséhez nem állnak rendelkezésre elégséges adatok. Ez alapján megállapítható, hogy a KLIK az állampolgárok szabad oktatáshoz illetve a közoktatáshoz való méltányos hozzáféréshez való jogából eredő kötelezettségeit nem tudja átlátható, elszámoltatható tervezhető formában teljesíteni. Ez akadályozza a fenti jogokból eredő állami kötelezettségeinek hatékony teljesítését, a kötelezettségek teljesítési hatékonyságának fejlesztését. Végső soron tehát

Kövess minket

Az átlátható költségvetésért