Ne tegyen különbséget az állam a különféle iskolafenntartók között!

A Magyar Állam a rendelkezésére álló forrásokból nem egyenlő módon finanszírozza a különböző típusú iskolafenntartók által működtetett intézményeit és ezáltal nem biztosítja a gyerekek közötti esélyegyenlőség megvalósulását.

Az állami intézményekre vonatkozó adatok a többi intézmény adataival nem összehasonlíthatók, de a KLIK még a rá vonatkozó adatszolgáltatási előírásoknak sem képes eleget tenni. Nem biztosítható a közpénzekkel való felelős gazdálkodás, ha éppen a költséghatékonyság növelése érdekében létrehozott állami intézmény nem képes a hatékonyság méréséhez elengedhetetlen adatok előállítására.

Az egyházi fenntartású intézményekkel azonos finanszírozási feltételek esetén a civil fenntartású intézményeket összességében 15-20 milliárd forinttal magasabb állami támogatás illetné meg. Azokból az állami feladatokból, amelyek esetében a civilek nem kerülnek hátrányba („vízszintes a pálya”) a civilek ugyanannyit vállalnak, mint az egyházak. Ahol viszont nem egyenlők a feltételek, a civilek az egyházhoz képest fele annyi feladatot látnak, viszont csak 15 százaléknak megfelelő állami támogatást kapnak. A CFCF és a Romaversitas javasolja, hogy 2016-tól szűnjön meg a különféle iskolafenntartók közti megkülönböztetés. Vagy a civilek is legyenek jogosultak a kiegészítő támogatásokra, vagy a kiegészítő támogatás épüljön be az alapszintű támogatásba.

A teljes elemzés innen letölthető!

Beküldő civil szervezet

Esélyt a Hátrányos Helyzetű Gyerekeknek Alapítvány

A 2004-ben létrejött szervezet az vallja, hogy a lehető legjobb minőségű oktatás az egyetlen kiút a nyomorból és elszigeteltségből. Ez pedig nem lehetséges egy etnikai, vagy társadalmi-anyagi szempontok szerint szegregált iskolarendszerben. Az elmúlt 11 évben a legfontosabb iskolai szegregációs perek kötődnek a nevéhez, és nem csak hazai, hanem európai szinten is jegyzett véleményformáló civilszervezet.

Romaversitas

Az 1997-ben létrejött civilszervezet a roma fiatalok képzési és ösztöndíj programja, mely eddig közel 500 roma fiatalt segített egyéni igényekre szabott képzéseivel diplomájának megszerzésében. Az elmúlt 3 évben alapműködése mellett igyekszik olyan véleményformáló szervezetként is működni, amely a romákat, az oktatást és az esélyegyenlőséget érintő ügyekben fontos lehet, ennek érdekében kutatásokban, nemzetközi jelentések készítésében, és különböző témájú oktatási programok kidolgozásában vesz részt.

Archív

Időrendi sorrendben a “Civilek a költségvetésről” projekt által publikált cikkek, elemzések, valamint a tárgyévnél korábbi költségvetési dokumentumok, illetve sajtóanyagok.

Kövess minket

Az átlátható költségvetésért